miercuri, 30 aprilie 2008

MTV SWITCH


Campania MTV Switch a pornit de la initiativa de a comunica, intr-un stil unic si adaptat publicului tinta al postului (15-25 de ani), modalitati simple de a minimaliza emisile de carbon. Campania este directionata catre oamenii care vor sa faca o diferenta prin schimbarea unor obiceiuri personale ce pot avea un impact profund asupra conservarii energiei.

Astfel, statisticile arata ca daca mai putin de 1% din publicul potential – aproximativ 1 milion de oameni - ar folosi 3 becuri eficiente din punct de vedere energetic, ar fi echivalet cu retragerea a 100.000 de masini de pe drumuri. MTV Switch incearca si reuseste sa implice tinerii, care vor fi cei mai afectati de schimbarile climatice, prin mesajele motivationale si personale difuzate pe post, online sau prin mobile. Site-ul campaniei a fost si el promovat printr-o serie de spoturi in care figurau celebritati precum: Sophie Ellis-Bextor, Good Charlotte, JoJo, Shaggy, Enrique Iglesias, Kelly Rowland si altele. Site-ul http://www.mtvswitch.org/ isi propune sa le ofere vizitatorilor uneltele si cunostintele necesare pentru a diminua emisile de carbon sau daca preferati pentru a se transforma in „carbon neutral citizens”. Tot pentru aceeasi campania au fost create 2 documentare scurte, iar echipa de la emisiunea Pimp My Ride au schimbat motorul unei masini intr-unul care va merge cu biodiesel (pentru cei pasionati este vorba de un '65 Chevy Impala).

In plus, spoturile au fost create pro bono de cateva agentii de publicitate, iar difuzarea lor este de asemenea gratuita pentru toate posturile interesate (rights-free and cost-free). Ingredientele care au facut aceasta campanie sa se deosebeasca in comparatie cu altele pe aceasi tema sau alta ar fi: creativitatea, impactul purtatorilor de mesaj, adaptabilitatea mesajului si modalitatilor de comunicare la publicul tinta, umorul, capacitatea de a rezuma importanta mesajului in spoturi scurte si memorabile, structura site-ului (care si-a atins scopul de a fi informational, dar si atractiv pentru publicul tinta). Iar dincolo de aceste observatii la prima vedere sunt sigura ca a ajutat si dedicatia pe care au avut-o toti cei care au participat la crearea acestei campanii.

Va sugerez sa calculati si voi cat de mult puteti sa ajutati mediul prin cateva simple actiuni vizitand: http://www.globalcool.org/myco2/workout/mtvswitch/. Si acum cateva exemple de spoturi unele serioase, altele mai comice, in spiritul MTV:

Un comentariu:

Anonim spunea...

Jurizat :)